onsdag 30. mai 2007

Ballband dishcloth

Sånn. Da har jeg endelig lært meg hvordan jeg overfører bilder til pcen.


Denne bloggen kommer primært til å være en hobbyblogg hvor jeg skriver om og viser bilder av det jeg lager. Jeg liker godt å strikke og hekle, og som så mange andre har jeg et noe større garnlager enn jeg strengt tatt trenger... Derfor har jeg bestemt meg for ikke å kjøpe noe nytt garn før over sommeren iallefall..

Via Hobbyboden har jeg kommet over boka Mason Dixon Knitting som blant annet inneholder oppskrift på Ballband dishcloth.
Disse oppvaskklutene er fantastiske, de er veldig morsomme å strikke, og veldig gode å bruke. Jeg har strikket de i Tuva fra Europris på p nr 4,5. Det er brukt restegarn, derfor til tider noe spesielle fargekombinasjoner... Fant ut at jeg fikk 3 kluter ut av 100 gram, og jeg har strikket 15 eller 16 kluter. Rask hoderegning viser da at jeg har brukt ca 500 gram, dvs 10 nøster. Alle monner drar...

3 kommentarer:

Fidus sa...

Disse har jeg strikket, og. Fant rent bomullsgarn på Stoff og Stil til rimelig pris... de er rett og slett flotte!

STEINKJERRINGA sa...

Har kjøpt garn, men er slett ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det. Flotte kluter i alle fall.

Tonje sa...

Disse har jeg og strikket mange av. De er så flotte. Gode å bruke er de og...