onsdag 30. mai 2007

Vognteppe


For tre år siden heklet jeg endel oldemorsruter som skulle bli et teppe. Før det ble mange nok til å få et stort teppe, gikk jeg lei, eller det var så mange andre prosjekter som fristet. Under opprydning her tidligere i måneden fant jeg det igjen, og fant ut at det iallefall var nok firkanter til et vognteppe. Og siden jeg nå tilfeldigvis har en liten baby :) så passet det jo greit å sette de sammen. Passet dessuten godt til vogna, som er mørkeblå. Og så ble det bedre plass i skapet..


Teppet er heklet i Tuva fra Europris, tror jeg brukte heklenål 3,5. Det består av 6x9 ruter, og jeg har heklet et par omganger fastmasker omkring. Det måler ca 70x100 cm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Elsker bestemorsruter.. oldemorsruter, ja kjært barn har mange navn, men jeg har ikke tolmodighet til å beg på ett teppe..hihi..

Helt nydelig vognteppe, heldig baby som får ligge under det ja..

Ønsker deg en kreativ og herlig helg..

Eva sa...

Flott teppe :)