torsdag 31. mai 2007

UFOer

Som de fleste andre har også jeg noen ufoer. Ufoer kan deles inn i flere kategorier:

  • ufoer som realistisk sett kommer til å bli ferdig innen kort tid
  • ufoer som trolig kommer til å bli ferdig innenfor ikke altfor lang tid
  • ufoer som trolig kommer til å bli ferdig en eller annen gang
  • ufoer som mulig blir ferdige en eller annen gang
  • ufoer som trolig aldri blir ferdige
  • ufoer som definitivt aldri blir ferdige

Jeg har ingen i den siste gruppen, tror jeg, men de andre gruppene er nok kjente. Noe som jeg skal bli ferdig med nå, før jeg starter noe nytt, er denne genseren. Den er strikket i Mandarin Petit, og skal bli en genser til min meget rosa 4 årige datter. Bolen har ligget fra i høst, men den ene armen ble strikket sist uke, så nå skal resten følge etter. Skal ha raglanfelling, er tilhenger av minst mulig montering. Etter at jeg oppdaget raglanfellingen, har jeg knapt sydd i et eneste erme.



Andre ufoer jeg skal bli ferdig med innen rimelig tid er disse sokkene. De blå er strikket i 6 tråders Regia på p nr 3,5, og skal bli sokker til sønnen min, ca str 33. Mangler fot på sokk nr 2.

De beige er strikket i 4 tråders Regia på p nr 3, og skal bli sokker til meg. Mangler hele sokk nr 2. Liker veldig godt å strikke sokker, men etter en relativt stor vinterproduksjon kom plutselig våren, og da ble disse parene liksom liggende...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer med blogg, dette ser lovende ut! Ufoer er ikke så morsomme nei, men dine er da ihvertfall fine! Kanskje man burde bytte ufoer innbyrdes, så ble det lettere å få gjort noe ferdig... ;o)

Anonym sa...

Gratulerer med ny blogg.
UFO'er er jo ikke noe kjekt, men men. Stå på du så blir de nok ferdig.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Gratulere med nystartet blogg, og takk for en hyggelig kommentar fra deg inne på hobbyhånden:)
Gleder meg til å se hvilke prosjekter du holder på med fremover.
Ha en flott ettermiddag videre:)

Anonym sa...

Gratulere med blogg.Takk for hilsen i bloggen min.Flott teppe du har heklet.Ufoer er vel noe de fleste har liggende,vet ikke hvor mange jeg har.Ha en fortsatt god helg.

Anonym sa...

Den rosa genseren blir fin!! En viss liten jente her i huset hadde nok ofret mye for en sånn :)

LivM sa...

Flott at du blir ferdig med genseren nå. Bomull er jo deilig i sommervarmern. Så får du hive deg over sokkene etterpå!! Lykke til!